Cookies

Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av Dagens Vimmerby. Genom att använda Dagens Vimmerby tjänster godkänner du detta. Här kan du läsa mer om cookies.Jag förstår, ta bort detta

Annons:

Högt uppsatt chef inom kommunen sjukskriven

Först var det barn- och utbildningschefen Birgitha Sahlin som blev sjukskriven. Nu är ytterligare en högt uppsatt chef inom kommunen sjukskriven.

Annons:

BakåtPausaPlayFramåt

Det handlar om samhällsbyggnadschefen Miklós Hatházi. Det bekräftar kommunchefen Carolina Leijonram i ett mejl. 

"Miklós är sjukskriven till och med 28 januari", skriver Leijonram. 

Under tiden kliver Andreas Horste in som ställföreträdande samhällsbyggnadschef.

Simon Henriksson

Simon Henriksson

simon.henriksson@dagensvimmerby.se

076 815 45 71

Annons:

5 kommentarer

Lars Larsson 2018-01-12 09:43:50

Borde ni inte skriva om alla som är hemma några dagar för ont i halsen också? Eller som tar komp.ledigt några timmar? Vi vill veta alla detaljer...!

Svar:

Varför då? Jag tycker definitivt att det finns ett nyhetsvärde och ett allmänintresse av att en av kommunens högsta chefer är borta från sin tjänst under en längre tid.

Jakob Karlsson

Bo Carlsson 2018-01-12 15:26:24

För en gångs skull måste jag hålla med JK, det är blåslampa som gäller mot de offentliga.

Lars Larsson 2018-01-12 17:54:17

Skitsnack, varför göra skillnad på människor? För det första är några veckors sjukskrivning inte att betrakta som någon "längre tid", en normal semester varar längre. För det andra gör det knappast någon skillnad om "en hög chef" inom förvaltningen är borta kortare eller längre tid, allt rullar på lika sakta som i vanliga fall trots att där finns mängder av folk som kan rycka in. Bättre skriva om när det fattas folk inom verksamheter som redan "går på knäna", förskolan och äldrevården etc där det saknas marginaler. Där märks det!

Svar:

Flera veckors sjukskrivning är en längre tid i jämförelse med dina exempel. Vi har skrivit otaliga artiklar om bemanningssituationen i förskolan och följer utvecklingen noga. Tack för ditt tips.

Jakob Karlsson

Läsare 2018-01-12 18:35:10

Den blåslampan gäller väl för alla även inom den privata arbetsmarknaden?
Om det skall vara särskilda regler för offentliganställda så kommer ingen att vilja jobba inom t ex vård och skola!

Distansbetraktare 2018-01-14 23:21:04

Det är sjukskrivningens orsaker som möjligen kan vara intressanta i ett större perspektiv. Men det kan finnas 1000 orsaker till att en man eller kvinna blir sjukskriven och de flesta är helt naturliga, dvs har med diagnoser och faktiska sjukdomar att göra. Nyhetsvärde i sådana fall? Noll. Så vad är det egentligen som är nyhetsvärdet i den här rapporteringen? Finns det ens något?

Svar: