Cookies

Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av Dagens Vimmerby. Genom att använda Dagens Vimmerby tjänster godkänner du detta. Här kan du läsa mer om cookies.Jag förstår, ta bort detta

Annons:

LISTA: Här är Vimmerbyborna under 30 med högst inkomster

Nyfiken på vilka personer som hade högst inkomst i Vimmerby kommun 2016? Här nedan hittar ni hela listan, som Expressen tagit fram.
Listan gäller personer under 30 år.

Patrik Bengtsson, 26:

Sammanräknad inkomst: 636 933 kronor.

Josefin Karlsson, 29:

544 424 kronor.

Simon Stefansson, 22:

522 696 kronor.

Jonas Adolfsson, 29:

520 303 kronor.

Erik Allard, 28: 

512 147 kronor.

Freddy Franzén, 29:

496 236 kronor.

Patrick Wikell, 29: 

491 854 kronor.

Sofie Arvidsson, 26:

485 965 kronor.

Christoffer Stenhammar, 28:

485 631 kronor.

Här hittar du motsvarande lista för Hultsfreds kommun.

Simon Henriksson

Simon Henriksson

simon.henriksson@dagensvimmerby.se

076 815 45 71

Annons:

9 kommentarer

Lars Larsson 2018-02-22 21:27:46

Och i morgon följer en lista över dem med lägst inkomst, eller?
Av vilken anledning väljer en seriös "tidning" att publicera sånt här...?

Svar:

Nej, en sådan lista innebär risk för publicitetsskada. Det bedömer vi inte att denna göra. Siffrorna är offentliga, det finns ett allmänintresse och flera andra tidningar gör liknande bedömningar.

Jakob Karlsson

Petter Niklasson 2018-02-23 07:27:10

Listan ni visat innebär väl publicitetsskada den också eller ? Tycker ni att dessa andra tidningar är seriösa så ni behöver följa dessa ??

Svar:

Den bedömningen gör inte jag. Jag tycker absolut att Expressen och Aftonbladet är seriösa tidningar.

Jakob Karlsson

Bo Carlsson 2018-02-23 11:08:24

När kommer listan på hockeyspelarna i Vimmerby.

Svar:

Vi har tyvärr långt upp till den här listan.

Jakob Karlsson

Lars Larsson 2018-02-23 12:14:06

Offentligt eller ej, jag skulle må oerhört dåligt om jag tillhörde den uthängda gruppen. Vem bedömer vad som orsakar publicitskada? Visa att ni är bättre än "alla andra" och sluta vara skvallertidning. Tänk på att alla känner alla i lilla Vimmerby!

Svar:

Det är en bedömning som jag gör som ansvarig utgivare och min bedömning kan man förstås ha synpunkter om. De här uppgifterna har, i det här fallet, redan publicerats av Expressen och jag bedömer att individerna på listan inte skadas av att lokaltidningen publicerar samma uppgifter.

Jakob Karlsson

Roland 2018-02-23 17:00:24

Läs listan så här: Följande personer under trettio år betalar mest skatt i kommunen. Stort Tack till er alla!

Hybris 2018-02-23 18:18:56

Tack Bo!
Jag önskar en lista på hockeyänkorna!

Lars Larsson 2018-02-23 21:59:57

Trodde ni skapade era egna nyheter - vad är det för vits att kopiera sådant som står i t ex Expressen och Vimmerby Tidning? Borde ni i så fall inte ge det hela en annan vinkel, t ex i reportageform?

Svar:

Det är helt omöjligt att vara först med varenda nyhet och särskilt med våra resurser. I de fall vi är tvåa så är vi tydliga med det. Så jobbar i stort sett alla tidningar.

Jakob Karlsson

Kritisk 2018-02-23 22:56:00

"Jag tycker absolut att Expressen och Aftonbladet är seriösa tidningar."

Det finns väldigt många som tvärtom inte tycker att skvallertidningar med en tydlig politisk vänsteragenda är särskilt seriösa. Frågan är väl hur länge till dessa tidningar överlever?

Svar:

De går med miljonöverskott så det blir nog ett tag till. Sen när har Expressen en tydlig vänsteragenda?

Jakob Karlsson

Lars Larsson 2018-02-24 01:31:18

Det kunde i sammanhanget vara intressant för Vimmerbyborna att veta vad herrarna bakom DV - i folkmun "Vimmerby Herrtidning" - själva tjänar? Begäran om offentlig uppgift vare härmed framförd.

Svar: