Annons:

Hotellgäst kritisk till frukost på hotell i Vimmerby

En boende på ett hotell i Vimmerby var inte nöjd med frukosten på boendet. Personen kontaktade kommunen – som nu gjort en inspektion på hotellet.

Annons:

Personen tyckte inte att maten var tillräckligt fräsch och var särskilt kritisk mot att varor åkte fram och tillbaka mellan matsalen och köket utan att kärlen rengjordes. 

Efter klagomålet gjorde miljöförvaltningen en inspektion och ställer nu krav på bättre rengöringsrutiner av kärlen som ställs fram till frukosten. Den nuvarande hanteringen kan bidra till produktförstörande bakterier och mögel, enligt inspektionsrapporten.

Företaget hotas inte av vite, men bristen kommer att kontrolleras vid nästa ordinarie livsmedelskontroll. 

Annons:

Jakob Karlsson

jakob.karlsson@dagensvimmerby.se

073 501 41 26

Annons:

Annons:

Annons:

Kommentera

Annons:

BakåtPausaPlayFramåt