Astrid Lindgrens Värld har Sveriges starkaste varumärke. Foto: Jakob Karlsson
ALV VANN NYTT FINT PRIS – HAR LANDETS STARKASTE VARUMÄRKE
Astrid Lindgrens Värld har Sveriges starkaste varumärke bland alla nöjesattraktioner – och är därmed en av vinnare i Swedish Brand Award.
– Vi är oerhört glada och stolta för priset, säger Lena Möller, marknads- och försäljningschef i Astrid Lindgrens Värld, i ett pressmeddelande.
En varumärkesmätning med cirka 6 000 konsumenter ligger till grund för priset – och ALV hamnade alltså på första plats i kategorin nöjesattraktioner. Totalt ingår 500 varumärken i 35 olika branscher i undersökningen. Varumärkena räknas fram baserat på en kombination av kännedom och kundnöjdhet.
ALV knep förstaplatsen före giganter som Liseberg och Kolmården.
– Det är roligt att se att våra gäster uppskattar vår strävan att bli Astrid Lindgrens Värld – på riktigt och detta pris är ett fint betyg på att vi har lyckats, säger Lena Möller.
Relaterade inlägg