Cookies

Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av Dagens Vimmerby. Genom att använda Dagens Vimmerby tjänster godkänner du detta. Här kan du läsa mer om cookies.Jag förstår, ta bort detta

Annons:

Bilal Atac lägger ned Apotek Äpplet i Vimmerby efter att ha haft öppet i lite mer än ett år. Foto: Jakob Karlsson

EXTRA: APOTEK I VIMMERBY LÄGGS NED – HÄR ÄR ANLEDNINGEN

Apotek Äpplet i Vimmerby läggs ned. Det här blir den sista veckan som apoteket är öppet, skriver företrädare för Apotek Äpplet i ett mejl till Dagens Vimmerby.

Annons:

BakåtPausaPlayFramåt

Det var i slutet av 2017 som Bilal Atac slog upp portarna till Apotek Äpplet på Sevedegatan i Vimmerby. Nu, ett drygt år senare, stängs apoteket.

”Då det är rådande personalbrist inom apoteksbranschen och vi under en längre tid har sökt efter farmaceuter utan framgång har vi därför beslutat att stänga verksamheten i Vimmerby, men det är inte slutet för oss utan bara början på en ny resa! Vi har startat ett samarbete med City Gross och kommer att öppna vårat första City Gross-apotek i Trollhättan den 23 mars”, skriver företrädare för apoteket i ett mejl till Dagens Vimmerby.

Apoteket har öppet måndag-fredag den här veckan innan det bommas igen.

”Vi vill tacka alla våra kunder som valt oss och stöttat oss under denna resa och hoppas att vi ses snart igen”, skriver man vidare.

Linus Johansson

Linus Johansson

linus.johansson@dagensvimmerby.se

073 843 54 27

Taggar i artikel

13 kommentarer

Orolig! 2019-02-11 11:06:50

Ännu en tom lokal i Vimmerby. Undrar hur kommunen jobbar med att locka hit fler kedjor/butiker för att vi ska kunna ha en levande stad?! Och då menad jag inte industrier eller ceosområdet. Centrum måste bli mer levande! Kommunen nämner aldrig några planer för handeln? Ingen levande stad med butiker lika med spökstad.

Michael 2019-02-11 11:21:41

Det var ytterligare ett dåligt besked.
Apoteket har ju bästa service o öppettider, dessutom INGA VÄNTETIDER!

Tror att Vimmerbyborna svikit.Det är min tro.
Hörde av "inskränkt" att det är sämre mediciner, trots exakt samma produkt
Byhålamentaliteten ligger som en pestaura över stan.

Trogen kund 2019-02-11 12:18:47

Åh så synd, bästa servicen👍
Kommer sakna detta apotek

Infödd 2019-02-11 13:22:01

Tycker det är synd att apoteket äpplet stänger. Gick alltid dit eftersom personalen alltid var trevlig och kunnig, aldrig några köer och samma sortiment som på hjärtat.

Så tråkigt! 2019-02-11 13:28:53

Väldigt synd då service har varit den allra bästa. Alltid trevliga och och alltid finns medicinerna hemma till skillnad mot det andra apoteket. Nu får vi åka till Hultsfred istället.

Torben 2019-02-11 13:29:07

Michael...
Ägaren själv säger ju att det är pga inte kunnat rekrytera en farmaceut.

Leta inte efter orsaker som inte finns.

J-H 2019-02-11 14:46:00

Det var verkligen tråkigt att höra. Bästa servicen 👍.

Men jag förstår, vem vill jobba 7 dagar i veckan hur länge som helst.
Lycka till i Trollhättan.

Arne 2019-02-11 15:07:59

Det är klart när alla trängs på Apoteket "Hjärtat" istället för att gå till Bilans apotek. Jag har alltid varit där för servicen har varit kanon och det har alltid allt hemma.

Men fortsätt knuffas med varandra på det andra apoteket...

38:an 2019-02-11 17:00:48

Åh så synd för Vimmerby! Både Hjärtat och Äpplet är jättefina i sitt kundbemötande och vi har handlat av båda. Öppetiderna på Äpplet har ju varit rena dunderservicen. Lycka till i Trollhättan!

Karin 2019-02-11 18:22:34

Fy så jäkla tråkigt för har alltid gått dit sen det öppnades. Mycket bra service och trevlig personal. Har faktiskt inte förstått varför inte fler valt att gå dit istället för att köa på hjärtat.

Skapat behov 2019-02-11 19:08:43

Vi hade ett apotek, ett till öppnade, vi hade två apotek, sen stängde ett. Vi har ett apotek. Drama!
Tacka avregleringen för slöseriet med resurser och tid. Fri marknad, så jävla passé...

Helena 2019-02-12 09:21:16

Jag förstår,i Vimmerby fungerar ingentimg längre,ingen affär,alla människör köpa bara på nätet!Lycka till på annat plats!

Michael 2019-02-12 11:20:28

Får bli Apotea hädanefter, funkar med recept o Bank Id. Stå o vänta inne på hjärtat, Nej tack! Annars funkar Hultsfred bra, o man är där.