Cookies

Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av Dagens Vimmerby. Genom att använda Dagens Vimmerby tjänster godkänner du detta. Här kan du läsa mer om cookies.Jag förstår, ta bort detta

Annons:

Ossian Mathiasson, Rebecca Ovedal, Jakob Karlsson, Simon Henriksson och Linus Johansson kommer att arbeta med syskonsajten Dagens Hultsfred. Foto: Stefan Härnström

STOR PREMIÄR: DV lanserar ny sajt!

Dagens Vimmerby AB lanserar i dag en ny sajt i grannkommunen Hultsfred.
– Det är en stor dag för vårt företag och vi hoppas givetvis på samma utveckling i Hultsfred som vi upplevt i Vimmerby, säger företagets vd Jakob Karlsson.

Annons:

BakåtPausaPlayFramåt

Efter starten 2015 har Dagens Vimmerby förändrat mediabranschen i Vimmerby i grunden. DV har i dag Vimmerbys mest trafikerade sajt med ett snitt på cirka 205 000 sidvisningar per vecka.

I dag tar företaget nästa steg och lanserar en systersajt i grannkommunen Hultsfred.

– Det känns oerhört roligt att kunna presentera en egen tidning för Hultsfreds invånare och företag. DH kommer ha fullt fokus på allt som händer i kommunen och vi har stora förhoppningar på den här satsningen.

 Ska nytta synergieffekter

Företagets nyrekrytering Ossian Mathiasson kommer att vara huvudreporter i Hultsfreds kommun. Sporten kommer Linus Johansson att ta hand om.

– Vi har en stark redaktion som vi nu ska få ut ännu mer av. Rapportering om Hultsfred kommer att handla om allt möjligt – från politiska nyheter till kultur och sportnyheter. Vi siktar på samma typ av rapportering som vi haft i Vimmerby i två års tid där vi kombinerar högt tempo och snabba nyheter med våra unika granskningar. 

DV har sedan tidigare skrivit en del om Hultsfred och bland annat rapporterat om Dackarna.

– Nu när vi har två sajter kommer vi utnyttja en del synergieffekter och de nyheter som berör båda kommunerna kommer att publiceras på båda sajterna.

1 000 klick per vecka

I Vimmerby har DV även moderniserat annonsmarknaden där många företag har upplevt fördelarna med lokal digital annonsering.

– Vi har skapat en plattform som leder många köpare direkt in till företagets hemsida och vi kan erbjuda exakt statistik.  Det är de stora fördelarna jämfört med traditionell marknadsföring i papperstidningar. Våra mest populära ytor genererar cirka 1 000 klick per vecka.

Säljare på DH kommer Rebecca Ovedal att vara.

– Rebecca har lång erfarenhet som säljare av digital marknadsföring och kommer att göra ett utmärkt jobb.

Varmt välkommen att besöka Dagens Hultsfred! Systersajten hittar du här. 

Följ Dagens Hultsfred på Facebook här. 

Följ Dagens Hultsfred på Twitter här. 

Annons:

1 kommentar

Lars Larsson 2017-10-11 16:40:40

Ska man gratulera eller gråta? Både politiker och företagare i de båda kommunerna känner ett visst obehag av ständigt bli uthängda - ibland befogat men ibland inte. Tyvärr har det ofta bedrivits häxjakt av DV. Ett gott råd är att tänka först - och skriva sen!

Svar:

Det får man avgöra själv. Du får gärna ta upp konkreta exempel på de exempel på häxjakt du syftar till. Enligt mig har vi aldrig bedrivit det.

Jakob Karlsson

Lägg till ny kommentar

Kommentar *

Ditt namn*

Din e-post* (publiceras ej)