Cookies

Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av Dagens Vimmerby. Genom att använda Dagens Vimmerby tjänster godkänner du detta. Här kan du läsa mer om cookies.Jag förstår, ta bort detta

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

VECKANS FRÅGA

Har du varit utomlands i sommar?

Svarsalternativ:

Ja
Nej
RöstaSe resultat

BARN ALLVARLIGT SKOTTSKADAT – POLISEN HAR SPÄRRAT AV PLATSEN

Ett barn ska ha fått allvarliga skador efter att ha blivit skjuten med ett luftvapen i Hultsfred.

Annons:

Barnet ska ha lekt tillsammans med en jämnårig kompis i Hultsfred på tisdagen och då hittat vapnet och ammunitionen. Han ska ha blivit skjuten någonstans på kroppen.

Polisen har spärrat av platsen för att kunna genomföra en teknisk undersökning.

– Vi har även omhändertagit det här vapnet för att se om det är licenspliktigt, säger Robert Loeffel, presstalesperson hos polisen.

Polisen blev tillkallad av personal på sjukhuset i Västervik på tisdagskvällen. En anmälan om vållande till kroppsskada har upprättats samt en om vapenbrott.

Barnets skador ska vara allvarliga men inte livshotande. Det finns ingen misstänkt i nuläget.

Simon Henriksson

Simon Henriksson

simon.henriksson@dagensvimmerby.se

076 815 45 71

8 kommentarer

Nisse 2019-07-31 12:41:12

Simon, ett barn kan bara vara skottskadat. Neutrum. En person kan vara skottskadad.

Svar:

Helt korrekt. Det blev fel.

Simon Henriksson

Svea 2019-07-31 13:57:39

Nisse, har du tråkigt i sommar?

Nisse 2019-07-31 15:32:47

Inte direkt. Har du? Jag tycker bara att språkbruket urartar, och vill bara att det ska vara korrekt. Är det något fel i det Svea?

Leta fel 2019-07-31 16:53:09

NISSE KOLLA IN V-BY TIDNING.

Linda Berteau 2019-07-31 22:35:11

Har ni så lite att göra ni som letar fel i grammatiken? Här sitter det personer som ger er information som ni tydligen tycker om att läsa, de skriver den snabbt i stundens hetta, och ibland blir det givetvis fel. ( de är inga robotar) Var tacksamma för nyhetsuppdateringarna och de personer som ligger bakom allt detta arbeta och ger oss information om vad som händer. Jag är jättetacksam över att få lokala nyheter. Tack för att ni finns😊

Svar:

Tack! Vi är absolut inte perfekta, ,men gör så gott vi kan med de resurser vi har. Ditt beröm värmer!

Jakob Karlsson

Nisse 2 2019-08-01 00:22:37

Bra skrivet Linda !
Roligare läsning än Vby tidning...

Ingen gnällspik 2019-08-01 15:27:18

Det är mycket viktigt med ett korrekt språkbruk. Jag ser ofta diverse grammatiska fel som exempelvis syftningsfel. Ibland så får jag läsa texten flera gånger för att förstå. Inte bara här...
Självklart kan det bli tokigt ibland. Men att korrekturläsa innan texten går ut borde vara a och o. Ni journalister gör ett mycket bra jobb som bevakar händelser och informerar allmänheten, det är inte det jag anmärker på.

Roger 2019-08-02 00:19:49

Men nu får ni lägga av. Hur gamla är ni.
7 insändare om lite jäkla grammatikska fel? Det är ju sjukt.
Jag ger fullkomligt f-n i om det är lite stavfel grammatikska fel..barnet det har drabbat är min första tanke, är det någon jag känner är min andra, hur mår föräldrarna är min tredje.
Jag hoppas ingen av er som skrivit in här jobbar inom vård...det skulle bli katastrof... kommer jag med bruten käke och säger ..jag skulle behöva ett gäng piller för det gör ont som fan, och då skulle ni fjantar svara , du det heter en smärtstillande tablett eller flera smärtstillande tabletter.
Jag kommer inte behöva tabletterna men ...tro mig, ni kommer behöva dom.
DV har ni en nyhet som ni anser behöver komma ut fort...ös på står det lite grammatiska fel..det skiter jag i.