Cookies

Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av Dagens Vimmerby. Genom att använda Dagens Vimmerby tjänster godkänner du detta. Här kan du läsa mer om cookies.Jag förstår, ta bort detta

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

VECKANS FRÅGA

Har du varit utomlands i sommar?

Svarsalternativ:

Ja
Nej
RöstaSe resultat

Mobilabonnemanget blev dyrare än lovat - ändå ville inte företaget ge kvinnan ångerrätt

ARN GER KVINNA RÄTT – FÅR ÅNGRA SITT KÖP

En kvinna mötte en försäljare av mobilabonnemang i centrala Västervik förra sommaren. Enligt försäljaren skulle kvinnans mobilabonnemang bli mycket billigare med SST Net än hennes nuvarande abonnemang. Men så blev det inte. Kvinnan ville därför säga upp avtalet och hävdade sin ångerrätt, vilket inte företaget gick med på.

Annons:

Enligt företaget skulle kvinnan få ett billigare mobilabonnemang med avtal med SST Net om hon skrev under ett avtal. Men så blev det inte. När kvinnan senare hämtade ut SIM-kort med mera följde en faktura med som var dyrare än det abonnemang hon tidigare hade haft. Hon kontaktade då företaget som ansåg att ångerrätten hade gått ut och kvinnan fått den korrekta informationen om det när hon skrev på avtalet på gatan i Västervik.

Kvinnan anmälde företaget till Allmänna Reklamations Nämnden (ARN) som nu rekommenderar företaget att avstå från att kräva betalt från kvinnan samt att betala tillbaka de pengar hon betalat till företaget.

ARN anser att ångerrätten gäller då avtalet skrevs på gatan, inte i en butikslokal. Samtidigt konstaterar nämnden att avtalet är väldigt otydligt skrivet gällande ångerrätten.

Anders Sjögren

Anders Sjögren

anders.sjogren@dagensvimmerby.se

0733100831

0 kommentarer

Lägg till ny kommentar

Kommentar *

Ditt namn*

Din e-post* (publiceras ej)

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

Annons: