Annons:

BoKlok har Sveriges nöjdaste kunder – för andra året i rad

BoKlok har Sveriges nöjdaste kunder. Foto: Pressbild/BoKlok

BoKlok har Sveriges nöjdaste kunder – för andra året i rad

BoKlok – Skanska och Ikeas gemensamma koncept i Gullringen – har Sveriges nöjdaste bostadskunder. Det är andra året i rad som företaget tar hem titeln.
Det skriver BoKlok i ett pressmeddelande.

Annons:

Utmärkelsen tas fram av Prognoscentrets branschmätning och baseras på NKI, Nöjd Kund Index. I mätningen fick BoKlok ett NKI på 76. Branschsnittet ligger på 70. 

Det NKI mäter är hur nöjda bostadsköparna är med sina bostäder. I mätningen värderas bland annat bostadens kvalitet, personlig service samt pålitlighet i form av hållna löften och felfria bostäder.

"Väldigt glada och stolta"

I år delar BoKlok priset med JM. Enligt BoKlok ligger ett stort fokus på långsiktighet och metodiskt arbete bakom vinsten.

– Vi är väldigt glada och stolta över förstapriset. Alla i BoKlok jobbar hårt varje dag för att vi ska kunna skapa bra hem för de många människorna. Att vi kommer etta i år igen är ytterligare ett kvitto på att det går utmärkt att kombinera lågt pris, hög kvalitet och högsta kundnöjdhet, säger Jonas Spangenberg, vd på BoKlok.

Undersökningen har genomförts med branschens aktörer och grundas på närmare 11 500 svar från bostadsköpare. 

Annons:

Simon Henriksson

simon.henriksson@dagensvimmerby.se

076 815 45 71

Annons:

Annons:

Annons:

Kommentera

Annons:

BakåtPausaPlayFramåt