Annons:

Publiken gav ALV segern – nästan 60 000 röstade

Marknads- och försäljningschefen Lena Möller är nöjd över ALV:s fina utmärkelse. Foto: Astrid Lindgrens Värld

Publiken gav ALV segern – nästan 60 000 röstade

I går vann Astrid Lindgrens Värld Designpriset för sin reklamfilm om Bröderna Lejonhjärta. ALV var favoriten bland de cirka 60 000 som röstade i tävlingen. – Det känns fantastiskt, säger marknadschefen Lena Möller.

Annons:

I går delades Designpriset ut i en mängd olika kategorier. Vinnare i kategorin rörlig bild/film blev Astrid Lindgrens Värld. Marknadschefen Lena Möller är förstås väldigt glad över den prestigefyllda utmärkelsen. 

– Det känns fantastiskt roligt och det betyder att det vi gör når fram. Jag tror att vi dels vinner för att Astrid Lindgren är så känd i sig själv och hon förmedlar mycket nostalgi och värme. Hon är så omtyckt. 

"Låg närmast oss"

Mediebyreån Klirr gjorde reklamfilmen inför årets storsatsning på Bröderna Lejonhjärta. Vinstbidraget kan du se nedan. 

 – I arbetet hade vi lite olika förslag när vi jobbade med byrån, men den här fångade vårt arbete med böckerna. Vi jobbar med att sagor ska bli verklighet och då tyckte vi att det här förslaget låg närmast oss.

I konkurrensen om utmärkelsen fanns bland annat Melodifestivalen, Salming, Min Stora Dag och Vetenskapsradion. 

– Jag blev lite förvånad över att vi vann, konkurrensen var hård.

60 000 röstade

Juryn placerade ALV på en tredjeplats – men den publika omröstningen avgjorde till ALV:s fördel. Närmare 60 000 röstade och där var ALV mest populärt. 

– Att vi var ett amed folkets val gör det extra kul.  

Nästa år har inte ALV någon ny jättesatsning på samma sätt som i år. 

– Det här året hade vi fokus på Bröderna Lejonhjärta, nästa år kommer vi att fokusera kommunikationen på ett lite annorlunda sätt. Vi håller på med de planerna, säger Lena Möller. 

Annons:

Jakob Karlsson

jakob.karlsson@dagensvimmerby.se

073 501 41 26

Annons:

Annons:

Annons:

Kommentera

Annons:

BakåtPausaPlayFramåt