Annons:

DEBATT:

Bilden är en genrebild. Foto: Pixabay

DEBATT: "Vi kan inte boka vaccin – det är frustrerande"

Det är ont om tider just nu för att boka vaccin. Regionen har gått ut med att de kommer släppa nyheten om när nya tider finns på sociala medier. Anneli och Kjell Jakobsson i Storebro upprörs över situationen.

Annons:

I april fick jag och min man ett brev om att boka tid för vaccination. Jag höll på och försökte boka i några dagar och till sist gick det bra.

Nu i maj släpptes nya tider och en kompis till oss har försökt sedan dess att boka in sig för vaccination men det är lönlöst. Han har försökt i ett par veckors tid utan att lyckas, även jag bevakar bokningen då han är på jobbet så flera gånger om dagen är antingen han eller jag inne och försöker boka, men utan resultat.

Nu går regionen ut med att det blir tillfälligt stopp för allmänheten då vikarier inom omsorgen ska kunna boka vilket är helt förståeligt men vad jag inte kan förstå är hur man helt plötsligt ska kunna få fram tider mellan torsdag och söndag när det är fullbokat in i juni.

Dessutom är det fullbokat för provtagning för covid-19. Har man symtom ska man testa sig vilket en annan kompis till mig hade, hon var förkyld, torrhosta, feber och huvudvärk, försökte boka tid på 1177 men allt fullbokat vilket resulterade i att hon kunde inte testa sig för Covid-19.

Detta är helt frustrerande och något regionen borde åtgärda snarast. Vi har en pandemi och kan varken vaccineras eller ta prov för Covid-19. 

Anneli Jakobsson, Storebro

Kjell Jakobsson, Storebro 

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

Kommentera

Annons:

BakåtPausaPlayFramåt