Annons:

Starkaste varumärket igen:

Joacim Johansson är väldigt glad för att ALV återigen tagit hem Swedish Brand Awards inom kategorin nöjesattraktioner. Foto: Ossian Mathiasson

Starkaste varumärket igen: "Extra roligt ett år likt det här"

Astrid Lindgrens Värld är Sveriges starkaste varumärke bland nöjesattraktioner. Det visar en konsumentundersökning från Swedish Brand Award.
– Jätteroligt, kommenterar vd:n Joacim Johansson.

Annons:

Astrid Lindgrens Värld har tagit hem priset i kategorin nöjesattraktioner 2017, 2018 och 2019. Nu blir det fjärde gången som parken tar hem utmärkelsen Swedish Brand Award i kategorin.

– Det är alltid roligt. Inte minst ett sådant här år, då vi har fått förhålla oss till restriktioner och parken inte helt har varit sig lik. Då betyder det jättemycket att få den här utmärkelsen, säger ALV:s vd Joacim Johansson.

Det är Evimetrix stora varumärkesmätning Swedish Brand Award som ALV har vunnit och grunden för utmärkelsen baseras på Nöjd Kund Index (NKI) och företagets igenkänningsfaktor.

– Nöjda kunder får nöjesattraktionerna genom att i första hand arbeta med barnvänliga aktiviteter, det ska vara trivsamt och rent och så ska det vara prisvärt. Astrid Lindgrens Värld får högsta betyg för barnvänligheten medan trivsamt och rent får högst betyg på Vasamuseet och prisvärdheten gillas mest av Naturhistoriska riksmuseets kunder/besökare, säger Peter Wissing, ansvarig för mätningen på Evimetrix, i ett pressmeddelande.

"Tuff konkurrens"

– Det är roligt att det inte är någon jury som utser det här, utan att det är faktiska besökare. Det gör att man blir extra glad. Att de är de som besöker oss som tycker vi är bäst, det är roligt, säger Joacim Johansson.

Tvåa på listan är Liseberg och bronsmedaljen kniper Kolmårdens Djurpark.

– Det är också glädjande utifrån att det är väldigt tuff konkurrens. Det finns många andra jätteduktiga parker, så att vi vinner det här gör oss både stolta och glada. För min del är det superglädjande för alla medarbetare som kämpar, sliter och lägger ned sin själ och stort möda för att ge gästerna en bra upplevelse.

Vad tror du att den här utmärkelsen betyder på sikt?

– På sikt är jag övertygad om att det skapar fler gäster. Det såg vi effekter av rekordåret 2019. Folk drar folk och om våra besökare ger oss den här utmärkelsen är det ett bra kvitto på att vi gör rätt. Då tänker säkert också fler att de ska besöka oss. Vi är väldigt stolta internt att vi lyckats igen. 

Annons:

Simon Henriksson

simon.henriksson@dagensvimmerby.se

076 815 45 71

Annons:

Annons:

Annons:

Kommentera

Annons:

BakåtPausaPlayFramåt