Cookies

Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av Dagens Vimmerby. Genom att använda Dagens Vimmerby tjänster godkänner du detta. Här kan du läsa mer om cookies.Jag förstår, ta bort detta

Annons:

Hur du utökar din kundbas

För att förbli permanent framgångsrik som företagare är två punkter särskilt viktiga: Å ena sidan att bevara befintliga stamkunder. Å andra sidan att anskaffa nya kunder och därmed utvidgningen av räckvidden. Men båda punkterna kan ofta uppnås med samma åtgärder. Vi visar dig hur du gör det bäst.

Annons:

Kampanjvaror lockar uppmärksamhet 

Man brukar säga: "små gåvor behåller vänskap", och precis så ser det ut i näringslivet. För att sticka ut från konkurrensen, både locka och behålla kunder är det viktigt att locka uppmärksamhet. Och här kan olika små presenter vara precis det bästa alternativet.

Reklammaterialet ska vara lämpligt för tillfället och kundbasen, därmed ger det en utmärkt möjlighet att positionera dig själv som ett företag på ett effektivt och synligt sätt. Därför spelar urvalet en viktig roll.

Gör ditt företag synligt 

Det viktiga är att ditt företag är tydligt synligt för kunderna. Detta innebär att du måste vara närvarande med logotypen och adressen till ditt företag. Genom att välja relevanta kontorsmaterial med företagets adress kan du se till att kunder, besökare och samarbetspartners regelbundet har sin logotyp och företags design framför sig.

Oavsett om det nu är brevpapper eller kuvert, pennor eller mappar. Om hela kontorsmaterialet väljs i ett konsekvent och lämpligt utseende, återspeglas detta på ett imponerande sätt. Man ska därför ha enhetlig design mellan reklammaterialen och kontorsmaterial.

Välj rätt reklamartiklar

Reklamartiklar ska alltid erbjuda kunden en fördel. Detta innebär att du bör se till att varje annonseringsmedel ger mervärde för de begåvade kunderna och matchar situationen. Exempelvis är kalendrar särskilt populära vid årsskiftet, eftersom många behöver nya kalendrar och hänger upp dem.

Ett sådant reklammedium erbjuder fördelen att kunderna och deras besökare regelbundet tittar på kalendern och alltid håller ett öga på logotypen och namnet på ditt företag. Båda har en varaktig inverkan och kommer till kundens sinne när de behöver en specifik tjänst eller produkt. Ju bättre reklamartiklarna är synliga och ju oftare de används, desto mer drar du nytta av deras effekt.

Kundförvärv och kundbehållning befinner sig nära varandra

Ofta ställs frågan hur kunder kan lockas av reklamprodukter. När allt kommer omkring måste kunderna köpa något från dig innan de kan övertalas av reklamprodukter vid ytterligare inköp. Men där ligger det första misstaget. Eftersom bra reklammaterial lockar uppmärksamhet. Inte bara för personer du har överlämnat reklammaterialet till utan också i deras miljö.

Ett exempel: En kalender eller ett skrivbord som reklammedium är mycket populärt hos många kunder, eftersom de erbjuder ett högt mervärde. Ju mer mervärde, desto större är chansen att kunderna faktiskt använder reklamprodukterna. Till exempel, om din klient använder pennor eller ett skrivbord, kommer hans kunder, vänner och till och med hans familj att bli uppmärksamma på produkterna. Om din design är minnesvärd och tydligt igenkänd, kommer du att nå flera personer. Således ökar reklameffekten avsevärt.

Samtidigt kommer du då bli rekommenderad av denna kund så att du vinner nya kunder. Detta innebär att du också driver kundförvärvet genom att behålla kunden och därmed säkerställa mer inflöde. Därför bör mervärdet alltid ligga i framkant när det gäller reklam, eftersom endast den önskade uppmärksamheten uppnås.

Annons:

0 kommentarer

Lägg till ny kommentar

Kommentar *

Ditt namn*

Din e-post* (publiceras ej)

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

Lunchguiden

Annons:

Gå tillbaka till mobilversion