Cookies

Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av Dagens Vimmerby. Genom att använda Dagens Vimmerby tjänster godkänner du detta. Här kan du läsa mer om cookies.Jag förstår, ta bort detta

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

VECKANS FRÅGA

Vad tycker du om regionens köp av halva Kalmar flygplats för 80 miljoner?

Svarsalternativ:

Ja
Nej
RöstaSe resultat

En Vimmerbybo klagar på en förstörd semesterresa. Foto: Pixabay

Vimmerbybo klagar på kompensation för förstörd drömresa: "Var ett hån"

En Vimmerbybo i 45-årsåldern är mycket besviken över en resa till Tunisien. Personen klagar på allt – och är inte nöjd med den kompensation som erbjöds. 

Annons:

Vimmerbybon beställde en resa åt två vuxna i Tunisien för en tid sedan. Men drömsemestern, som kostade 13 000 kronor, blev inte alls som tänkt. 

Enligt personen var det inget med boendet som var bra. 

"Mat, rum, trasigt, illa, lukt och dåligt med mat ju", skriver Vimmerbybon i sin anmälan till Allmänna reklamationsnämnden, ARN. 

Personen ska ha klagat både under resan och efteråt. Företaget har betalat 1 000 kronor för, enligt anmälaren, "en förstörd semester".

Till ARN förklarar Vimmerbybon att att hen inte ställt några krav. 

"Inte mer än att jag sa att 1 000 kronor var ett hån", står det i anmälan.

Vimmerbybon vädjar till ARN och önskar få betydligt större kompensation av företaget. Nu ska myndigheten pröva konsumenttvisten utifrån de uppgifter som framgår av anmälan. 

Simon Henriksson

Simon Henriksson

simon.henriksson@dagensvimmerby.se

076 815 45 71

0 kommentarer

Lägg till ny kommentar

Kommentar *

Ditt namn*

Din e-post* (publiceras ej)

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

Gå tillbaka till mobilversion