Cookies

Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av Dagens Vimmerby. Genom att använda Dagens Vimmerby tjänster godkänner du detta. Här kan du läsa mer om cookies.Jag förstår, ta bort detta

Annons:

Roxx och Vimmerby turistbyrå slår ihop sina turismtidningar. Foto: Pressbild

Två tidningar blir en – ”Ett jättespännande samarbete”

Roxx och Turistbyråns turismtidningar slås ihop. Magasinet som ges ut nästa år kommer att tryckas i 60 000 exemplar.
– Detta är ett jättespännande samarbete där vi får chansen att utvecklas tillsammans och skapa ett riktigt bra magasin fyllt med Vimmerbyinspiration.

Annons:

Vimmerbys två turismmagasin – det tredje görs av NTM – slås alltså ihop. Motiven är att minska konkurrensen om annonsörerna och vässa produkten.

– Vi får möjlighet att lyfta många fler av våra fantastiska företag, samtidigt som läsaren får en mer samlad bild av hur mycket Vimmerby har att erbjuda, säger Emelie Madsen, marknadsansvarig på Vimmerby Turistbyrå.

Namnet på magasinet blir Astrid Lindgrens Vimmerby och Vimmerby Turistbyrå är ansvarig utgivare. Upplagan blir minst 60 000 exemplar och magasinet delas ut på cirka 70 olika platser i Vimmerby med omnejd.

– Jag är övertygad om att vi kan åstadkomma mer för destinationsutvecklingen genom att samarbeta istället för att konkurrera. Vi är två starka organisationer med kreativa medarbetare som har massor av idéer. Det ska bli intressant att se vad samarbetet kan mynna ut i. Det känns bra att ha med oss turismnäringen som part och tillsammans ska vi göra ett modernt magasin som visar bygdens många mervärden. Jag ser verkligen fram emot slutresultatet, säger Jakob Andersson, vd på Roxx.

Annons:

Jakob Karlsson

Jakob Karlsson

jakob.karlsson@dagensvimmerby.se

073 501 41 26

Taggar i artikel

0 kommentarer

Lägg till ny kommentar

Kommentar *

Ditt namn*

Din e-post* (publiceras ej)

Annons:

Annons:

Annons:

Annons:

Gå tillbaka till mobilversion