Cookies

Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av Dagens Vimmerby. Genom att använda Dagens Vimmerby tjänster godkänner du detta. Här kan du läsa mer om cookies.Jag förstår, ta bort detta

Annons:

Annons:

Annons:

VECKANS FRÅGA

Längtar du till vintern?

Svarsalternativ:

Ja
Nej
RöstaSe resultat

Annons:

Ingela Nilsson Nachtweij tar en paus från kommunfullmäktige. Foto: Jakob Karlsson/Arkiv

Nilsson Nachtweij tar paus från kommunfullmäktige

I dag avgick Ingela Nilsson Nachtweij som kommunstyrelsens ordförande. Hennes politiska framtid är oklar. Till Vimmerby Tidning säger hon att kommer ta en timeout från kommunfullmäktige.

Annons:

BakåtPausaPlayFramåt

I ett långt uttalande på Facebook på torsdagsmorgonen meddelade Ingela Nilsson Nachtweij (C) att hon nu avgår från posten som KSO i Vimmerby kommun. Vad som händer med hennes politiska framtid är okänd, men för Vimmerby Tidning berättar hon att tänker fortsätta i kommunfullmäktige.

Dock tänker hon ta en timeout därifrån under resten av det här året. Hon tänker även fortsätta som vigselförrättare mandatperioden ut. 

Vi har sökt Nilsson Nachtweij för en kommentar om avhoppet samt den politiska framtiden utan resultat.

Annons:

Simon Henriksson

Simon Henriksson

simon.henriksson@dagensvimmerby.se

076 815 45 71

Taggar i artikel

5 kommentarer

Anna 2019-10-10 18:13:04

Konstigt om hon inte vill lämna kommentar till Dagens Vimmerby? 😂 Efter den ensidiga rapportering som detta media stått för så är jag inte förvånad.

Svar:

Jag tror att vi har skrivit lika många artiklar där Nilsson Nachtweij försvaras som där hon kritiseras.

Jakob Karlsson

Rolle 2019-10-10 20:54:44

Nej du Jakob ni är inte ens i närheten. Läser du inte vad ni själva skriver.

Svar:

Jo jag läser allt och anser att vi haft en saklig och objektiv bevakning av hela det här skeendet.

Jakob Karlsson

Anna 2019-10-10 21:11:25

Du kan inte mena allvar Jakob? Jag är chockad över hur alla har fått kasta skit på INN via DV. Jag har tidigare varit positiv till DV’s rapportering, men i det här fallet känns det som ni valde sida från början.

Svar:

Vi har absolut inte valt sida i den här situationen och jag anser att vår bevakning har varit saklig och objektiv. Vilka artiklar syftar du på? Vilka artiklar ur benämningen "alla" har varit orimliga att publicera?

Jakob Karlsson

Lars Larsson 2019-10-11 14:17:17

Håller verkligen med. DV ställer så patetiska frågor ibland, så det hela blir pinsamt. Till exempel när ni frågade INN om hon tänkte "ta ut full lön" när hon jobbat hemifrån. Tror inte hon är intresserad av att få samma typ av frågor om avgångsvederlag etc. Lär er var gränserna går, respektera politikers integritet om någon framöver ska ha lust att gå in i kommunala förtroendeuppdrag.

Svar:

Så var inte frågeställningen. Frågan var om INN skulle få full ersättning när både partiet och INN sa att hon inte kunde fullgöra sitt uppdrag hemifrån.
Jag skulle inte vilja leva i ett samhälle där politikernas "intressen" ligger till grund för medias frågor.

Jakob Karlsson

Bo Carlsson 2019-10-11 19:56:09

Det är klart att du tycker ni har haft en saklig och objektiv bevakning, men eftersom ni tillhör mainstream media så är ni nog ganska ensamma om det.