Annons:

Kommuninvånare returnerade varor – har inte fått tillbaka pengarna

En kommuninvånare returnerade sängkläder men har inte fått pengarna tillbaka och vänder sig till Allmänna reklamationsnämnden. Bilden är en genrebild. Foto: Pixabay

Kommuninvånare returnerade varor – har inte fått tillbaka pengarna

En man från Vimmerby kommun köpte sängkläder från företag i Stockholm och returnerade varorna.
Företaget har skickat fel returfraktsedel och mannen har inte fått pengarna tillbaka. Nu vänder han sig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN).

Annons:

En man i 35-årsåldern från Vimmerby kommun köpte påslakanset och spjälskydd för sammanlagt 1 500 kronor via internet från ett sängföretag i Stockholm. 

Kommuninvånaren returnerade varan med den returfraktsedel som skickades med i paketet men företaget har inte erhållit produkterna då de skickat fel returfraktsedel som inte stämmer överens med deras adress. 

Krävde makulerad faktura

Mannen anser att han har betalat för varor som han returnerat och enligt företaget är det mannen som använt fel returfraktsedel och således inte nyttjat den fria returen. 

Han tycker att det är besynnerligt att han som konsument står maktlös i detta och krävde vid den första kontakten med företaget att fakturan skulle makuleras då han nyttjat returen. Företaget svarade att de inte kunde se att han nyttjat den fria returen och betalade därför inte tillbaka några pengar eller makulera någon faktura. 

Vill ha pengarna tillbaka

Nu kräver han att ARN beslutar att kompensera honom med 1 295 kronor, då det är kostnaden för varorna och en påminnelseavgift. 

Den avdragna rabatten på 300 kronor är han inte behov av att få tillbaka.

Annons:

Ossian Mathiasson

ossian.mathiasson@dagensvimmerby.se

0703787116

Annons:

Annons:

Annons:

Kommentera

Annons:

BakåtPausaPlayFramåt