Annons:

Hushåll i Tuna utan vatten – ”Inte fått någon information”

I Tuna är det tomt i kranarna sedan i lördags morse. Foto: Arkivbild

Hushåll i Tuna utan vatten – ”Inte fått någon information”

Många hushåll i Tuna är utan vatten. Stefan Magnusson är en av de drabbade som inte fått ut något ur kranarna sedan i lördags morse och han är kritisk mot VEMAB.
– Den enda information vi fått är att det inte kommer något vatten när vi sätter på kranen, säger han.

Annons:

Sedan i lördags morse saknar ett okänt antal hushåll i Tuna vatten. Stefan Magnusson är en av de drabbade.

– Det började i går morse och sedan kom det tillbaka en kort stund innan det försvann igen. Hela Tuna är utan vatten och när man ringer till VEMAB blir man kopplad till någon i Stockholm. Hon ringde tillbaka och berättade att man inte kommer arbeta med problemet förrän på måndag.

Orsaken ska vara en trasig pump. Magnusson anser att väntetiden är för lång.

– Det är ju dåligt, man måste ju ha kritiska reservdelar på lager. En pump är ingen jättegrej.

"Inte fått någon information"

Information på VEMAB:s hemsida kom upp först under söndagens förmiddag, ett dygn efter att problemet uppstod. 

– Vi har inte fått någon information alls. Den enda information vi fått är att det inte kommer något vatten när man sätter på kranen.

Enligt den information som VEMAB lagt ut på hemsidan under förmiddagen ska arbete pågå för att lösa problemet.

”Vi har just nu problem med vattenförsörjningen i Tuna. Vi har tekniker igång för att lösa problemet och återkommer när vi vet mer”, skriver VEMAB på Facebook.

Var man kan hämta vatten så länge framgår inte av någon information från bolaget. Vår tidning har ringt VEMAB:s journummer som hänvisar till mer information på hemsidan framöver. 

Annons:

Jakob Karlsson

jakob.karlsson@dagensvimmerby.se

073 501 41 26

Annons:

Annons:

Annons:

Kommentera

Annons:

BakåtPausaPlayFramåt