Annons:

Olika varumärken ska förtydligas – bolaget byter namn

Lena Möller är marknads- och försäljningschef på Astrid Lindgrens Värld. Foto: Pressbild

Olika varumärken ska förtydligas – bolaget byter namn

Nu byter snart Astrid Lindgrens Värld AB namn. Det nya namnet på bolaget blir Astrid Lindgrens Vimmerby AB. Det meddelar företaget i ett pressmeddelande.

Annons:

Astrid Lindgrens karaktärer, musik och berättelser är lika aktuella i dag som när hon levde. Under de senaste åren har många nya verksamhetsdelar tillkommit – och nu känner ägarbolaget Astrid Lindgrens Värld AB ett behov av att förtydliga de olika varumärken som vuxit fram. 

"Det innebär att det kommer ske vissa förändringar organisatoriskt och till utseendet från och med januari 2021", skriver företaget i ett pressmeddelande. 

– Att få arbeta med ett varumärke som Astrid Lindgren är en förmån. Intresset verkar inte avta, snarare tvärtom. Därför har det också skapats nya delar i vårt erbjudande allteftersom, säger Lena Möller, marknads- och försäljningschef.

Nytt gemensamt ägarnamn

I och med att Astrid Lindgrens Näs har tillkommit – och med det både arrangemang av konferenser och möten – ser ALV ett behov av att förtydliga identiteterna i de olika delarna. Dessutom har webbshopen fått en mer framträdande roll. 

En grafisk modernisering av både ALV och Näs kommer att ske, men det kommer också skapas egna, nya identiteter för e-handeln och konferensdelen, som i nuläget saknar namn.

Samtliga delar kommer att samlas under ett nytt bolagsnamn. Astrid Lindgrens Värld AB blir Astrid Lindgrens Vimmerby AB framöver.

Astrid Lindgrens Världs logotyp kommer få en uppfräschning och när det gäller Astrid Lindgrens Näs kommer det bli tydligare att det är Astrids barndomshem som finns på platsen. Konferensverksamheten kommer heta Astrid Lindgrens Vimmerby Konferenser & Möten och det nya namnet på webbshopen blir Astrid Lindgrenbutiken.

ALV och Näs kommer ha en gemensam grafisk symbol i form av en bok.

– När det gäller webbshopens utseende närmar vi oss mer vårt ägarbolags logotyp som också blir en kvalitetsstämpel för våra kunder, samtidigt som det stärker varumärkesskyddet, säger Lena Möller.

Innehållet rörs inte

Ingenting i innehållet ska förändras, menar Lena Möller.

– Det är viktigt att verksamheten i parken fortsättningsvis får stå på egna ben och förblir en upplevelse främst för barnen. Det här är bara en tydligare etikettering och en uppdatering till det som Astrid Lindgrens arv här i Vimmerby har blivit i dag.

Annons:

Simon Henriksson

simon.henriksson@dagensvimmerby.se

076 815 45 71

Annons:

Annons:

Annons:

Kommentera

Annons:

BakåtPausaPlayFramåt