Annons:

ALV vann dubbelt – ”Det finaste vi kan vinna”

Astrid Lindgrens Värld tog hem dubbla triumfer i Swedish Brand Award i kväll. Foto: Ossian Mathiasson

ALV vann dubbelt – ”Det finaste vi kan vinna”

500 varumärken i 38 olika branscher gjorde upp i Swedish Brand Award i kväll. Bäst av alla? Astrid Lindgrens Värld från Vimmerby.
– Det känns fantastiskt bra, säger marknadschefen Lena Möller.

Annons:

ALV i Vimmerby har haft ett strålande år och slår äntligen drömrekordet på 500 000 besökare. I år kröntes guldåret ytterligare med dubbla vinster i Swedish Brand Award som mäter varumärkeskännedom och kundnöjdhet.

ALV vann dels i kategorin nöjesattraktioner och dels totalvinsten i konkurrens med 500 varumäkren spridda över 38 olika branscher.

– För oss är det det finaste vi kan vinna eftersom det är våra gäster som bedömer oss. Jag är otroligt stolt och det är extra roligt när det är konsumenterna som får tala om vad de tycker om oss.

Är du överraskad över att ni vann dubbelt?

– Klart att man hade hoppats, men att vi gjorde det är helt otroligt. Det är ett fint kvitto på att vi gör det bra och ska fortsätta hålla i det.

Varför vinner ni, tror du?

– Det är för att vi jobbar jättemycket med värdskapet och inte tummar på kvalitén. Framförallt är det på grund av våra medarbetare som gör ett fantastiskt jobb med att leverera vårt varumärke. Det är alla som jobbat hos oss som gjort detta möjligt. Sedan är det roligt att strategin vi haft med att öka varumärkeskännedomen varit så lyckosam.

Hur ska ni fira?

– Det är jag och Ann-Louise Glader som varit uppe och tagit emot priset och nu äter vi middag, men sedan hoppas jag att vi ska fira i företaget också.

Annons:

Jakob Karlsson

jakob.karlsson@dagensvimmerby.se

073 501 41 26

Annons:

Annons:

Annons:

Kommentera

Annons:

BakåtPausaPlayFramåt