Annons:

För andra året i rad – ALV är bäst i Sverige

Astrid Lindgrens Värld är bäst i Sverige – för andra året i rad. Foto: Jakob Karlsson

För andra året i rad – ALV är bäst i Sverige

Astrid Lindgrens Värld är årets nöjesattraktion. Det är andra året i följd ALV tar hem den prestigefyllda utmärkelsen.
– Det är jättehäftigt, säger marknadschefen Lena Möller.

Annons:

Varumärket Astrid Lindgrens Värld är extremt starkt. Det visade sig på torsdagskvällen när Swedish Brand Award delade ut sin utmärkelse årets nöjesattraktion. 

Precis som 2017 är ALV allra bäst. I år stod kampen mellan ALV, Liseberg och Vasamuseet – och de andra två hade inget att hämta mot sagoparken i Vimmerby. 

– Det känns jättebra förstås. Det är en undersökning där gästerna bedömer oss och det vi känner är att det vi gör, det gör vi verkligen rätt, säger Lena Möller, marknadschef på ALV, som var parkens representant i Stockholm.

Nomineringarna baseras på "Nöjd kundindex", med andra ord hur nöjda besökarna är med sitt besök, samt varumärkeskännedom.

– Man blir stolt, det är ett kvitto på att vi står oss bland våra konkurrenter. Vi jobbar mycket med värdskapet, med allt från parkering, till maten, till bemötandet och till servicen. Det känns jätteroligt att få högsta betyg, säger Lena Möller.

"Det är fantastiskt"

Astrid Lindgrens Värld kom även på andra plats i jämförelsen mellan samtliga varumärken. Yes vann och Gekås Ullared kom på tredje plats. 

– Vi blev tvåa och det är fantastiskt när man tänker på att de jämför alla branscher. Det känns jättehäftigt.

Lena Möller var ensam på plats och firandet får vänta tills hon kommer hem till Vimmerby igen. 

– Det är vi tillsammans som har lyckats, så vi får fira ihop allesammans.

Förra året slogs ALV mot Kolmården och Liseberg. Utmärkelsen har delats ut sedan 2002.

Annons:

Simon Henriksson

simon.henriksson@dagensvimmerby.se

076 815 45 71

Annons:

Annons:

Annons:

Kommentera

Annons:

BakåtPausaPlayFramåt