Socialdemokraternas partiledare Magdalena Andersson besöker Vimmerby och Västervik under tisdagen.
Foto: Bildbyrån
I dag (måndag) inleder Magdalena Andersson en tvådagarsturné i Sverige med stopp i Södertälje, Norrköping, Mjölby, Jönköping, Vimmerby och Västervik. Med på resan finns även partisekreterare Tobias Baudin.
Socialdemokraternas partiledare besöker Tom Tits i Södertälje, Kolmårdens djurpark i Norrköping, Väderstad AB i Mjölby och ägnar sig åt dörrknackning i Jönköping på måndagen. I morgon (tisdag) väntar besök på Astrid Lindgrens Värld i Vimmerby och Västervik Resort i Västervik.
I början av juni månad besökte Sveriges statsminister Ulf Kristersson Vimmerby, Västervik och Kalmar och även då Vimmerbybesöket på Astrid Lindgrens Värld.