BoKlok har Sveriges nöjdaste kunder för tredje gången på fem år.
Foto: Pressbild
BoKlok har cirka 200 anställda i Gullringen och dessutom Sveriges nöjdaste kunder. Det är tredje gången på fem år som BoKlok tar hem förstapriset i branschmätningen "Sveriges nöjdkaste kunder".
I år delas dock förstaplatsen med Riksbyggen.
Branschsnittet ligger på 76, men BoKlok har ett NKI (Nöjd-kund-index) på 79. NKI beskriver hur nöjda bostadsköparna är med BoKlok och baseras på bostäder som färdigställts för inflyttning under 2020. I mätningen som sker i samband med inflyttning utvärderas bland annat personlig service, bostadens kvalitet, prisvärdhet samt pålitlighet i form av att hålla löften.
– Vi är väldigt glada och stolta över förstapriset. Särskilt roligt att vi ligger i topp i kategorin prisvärdhet eftersom vi vill att våra kunder ska få så mycket bostad som möjligt till ett så lågt pris som möjligt. Det är tack vare alla våra engagerade medarbetare som vi återigen får den här utmärkelsen. De jobbar hårt varje dag för att vi ska kunna skapa hållbara hem för de många människorna, säger Emelie Ekelund, sälj- och marknadschef på BoKlok Sverige.
Kom tvåa 2019
Både 2017 och 2018 tog BoKlok hem förstapriset. 2019 kom BoKlok på andraplats och vann då även kategorin "projekt med nöjdast kunder".
– Kundnöjdhet genomsyrar hela vår värdekedja; allt från markköp, planering av våra hem och områden, produktion, försäljning och till när kunden väl flyttar in. Vi jobbar strukturerat med uppföljning av våra kundundersökningar och går noggrant igenom vad vi kan göra bättre. Ständiga förbättringar helt enkelt, säger Emelie Ekelund.
Prognoscentret, som utför branschens mätningar av kundnöjdhet, är ett oberoende marknadsanalysföretag och mer än 85 procent av alla nyproducerade bostadsrätter i Sverige ingår i undersökningen.